Sunday 5 June 2016

MACRO - it's compelling!! MACRO - c'est fascinant!






I love taking candid portrait photos and street photography.  When I am in Dubai, it's easy:  there are plenty of opportunities for street shots and numerous candidates for portraits.  However, based in France, in the mountains, there are fewer such opportunities!  The mountains are majestic, imposing and beautiful but landscape photography doesn't generally appeal to me.  So, early this year I was lacking inspiration.  Then spring arrived and with it flowers started to pop up everywhere.  And consequently i discovered a passion for macro photography!






J'adore prendre en photo des portraits et des personnes dans la rue.  Quand je suis à Dubai c'est facile: il y a beaucoup d'opportunité dans les rues et plein de visages idéales pour de belles photos. Pourtant, actuellement je suis en France, à la montagne, et ce n'est pas pareille! Les montagnes sont majestueuses, imposantes et belles mais je n'ai pas souvent envie de prendre en photos du même paysage. Donc, au début de mon année de retour en France, l'inspiration m'as un peu manqué. Puis, le printemps est arrivé, et il y avaient des fleurs partout!  Par conséquent j'ai découvert une passion pour prendre les photos en macro!




For more of my macro shots visit my Instagram page: macro.in.focus





Il y a encore de photos sur ma page Instagram:  macro.in.focus
















s

No comments:

Post a Comment